Technika

Požární stříkačka PS 8

Přenosnou motorovou stříkačku PS-8 vyráběla Továrna na hasicí zařízení národní podnik Vysoké Mýto, závod Slatiňany u Chrudimi od roku 1948 do roku 1964.Přenosná motorová stříkačka PS-8 byla umístěna na odpruženém rámu z ocelových profilů. Rám tvořil v podstatě nosítka, která sloužila k přenesení stříkačky na špatně přístupná místa. Z dvojice trubek, která sloužila jako rám, se daly vysunout dvě dvojice rukojetí. Za ně ji hasičské družstvo přenášelo a PS-8 mu tak umožňovala provádět hasební zásah i tam, kam se nedostaly hasící automobily vybavené nepřenosnou stříkačkou.

Motor:
Byl to dvoudobý, dvouválcový, řadový motor s označením SM-31 - výkon motoru 23,12 kW (31 HP). Byl chlazený vodou nuceným oběhem požární vody z čerpadla. Klikový hřídel a ojnice byly uloženy ve válečkových a kuličkových ložiskách.

Čerpadlo:
Jednalo se o dvoustupňové, vysokotlaké čerpadlo s typovým označením H 800. Mělo oběžná kola naklínovaná na silném hřídeli a stažena maticí. Na sací straně čerpadla byl hřídel uložen v bronzovém ložisku a na druhé straně u motoru byl spojen přírubou přímo na setrvačník motoru. 

Technická data motoru:
vrtání válců 92 mm
zdvih válců 85 mm
obsah válců 1142 cm3
počet otáček 3000 ot/min
výkon motoru 23,12 kW (31 ks)
palivo směs benzínu Normal s olejem DT v poměru 1:20 (1 litr oleje s 20 litry benzínu) 

Technická data čerpadla:
jmenovité otáčky 3000/min
výkon 800 l/min při 800 kPa
nejvyšší sací výška 7,5 m
1x sacích hrdlo 110 (průměr 110 mm)
2x výtlačné hrdlo 75 (průměr 75 mm) 

Rozměry a hmotnost PS-8:
Délka 850 mm
Šířka 540 mm
Výška 850 mm
Hmotnost 160 kg


Přenosná motorová stříkačka PS 12 

Přenosná motorová stříkačka PS 12 je hasičská stříkačka, určená pro jednotky požární ochrany. Slouží k provedení zásahu od vodního zdroje na malé požáry nebo jako čerpadla pro doplňování cisteren, v sérii pak lze použít i několik stříkaček pro dálkovou dopravu vody ze stroje do stroje.

Vlastní stříkačku lze přenášet čtyřmi osobami a proto je možné její nasazení i na špatně přístupném vodním zdroji. Je tvořena motorovou jednotkou, odstředivým jednostupňovým čerpadlem z lehkých slitin, plynovou vývěvou na spálené plyny a rámem, uzpůsobeným k přenášení stříkačky a ustavení na pevný terén. Motor je čtyřválcový, čtyřdobý, zážehový, původně osazený do Škody 1202, později se montovaly motory ze Škody 1203. Původně se startovala klikou, pozdější verze měly elektrický 12 V startér. Zapalování zajišťovalo v původním provedení magneto Scintilla Vertex, později pak běžný škodovácký rozdělovač. Jako paliva se používá benzínu, spotřeba paliva je asi 11,5 l/hod.[1] Chlazení motoru je kapalinové, dvouokruhové s nuceným oběhem.

V současnosti jsou oblíbené úpravy této stříkačky pro sportovní účely. Motory stříkaček určených výhradně pro požární sport jsou převrtávány na objemy až 1800-1900 ccm, což sebou nese zvýšení výkonu až na 40 kW, takto upravené stříkačky jsou však nepoužitelné pro požární zásah, nelze je uchladit.

Čerpadlo:

Jednostupňové, odstředivé s plynovou vývěvou

Jmenovitý výkon: 1200 l/min při tlaku 0,8 MPa a sací výšce 1,5 m

Max. sací výška: 7,5 m

menovitý výkon při sací výšce: 1,5 m a tlaku 0,8 Mpa 1200 l/min

Jmenovitý výkon při sací výšce: 1,5 m a tlaku 1,2 Mpa 720 l/min

Jmenovitý výkon při sací výšce: 7,5 m a tlaku 0,8 Mpa 600 l/min


Motorová stříkačka PS16

Dvoukolová motorová stříkačka DS 16 typ MARS - SMEKAL 36 od firmy R. A. Smekal Slatiňany u Chrudimi.Rok výroby není cela znám, ale kola značky Baťa mají rok výroby 1938. Přívěsná dvoukolová stříkačka DS 16 byla určena hasičským jednotkám v obcích, kde byli dostatečné vodní zdroje. Stříkačku tvoří benzínový motor a čerpadlo umístěné na dvoukolovém podvozku. Motor je krytý plechovou karoserií.

Motor

  • Značka: Smekal
  • Počet válců: 4
  • Počet taktů: 4
  • Počet obrátek: 2500
  • Vrtání válců: 72 mm
  • Zdvih pístu: 110 mm
  • Výkon na brzdě: 32 / 35 HP
  • Hlava válců: snímatelná
  • Zapalování: elektromagnetické
  • Mazání: samočinné tlakové
  • Spouštění motoru: klikou na trhnutí, starér

Čerpadlo

  • Počet stupňů: 3
  • Prům. sacích otvorů: 1,84 mm
  • Prům. výtlačných otvorů: 2,58 mm
  • Maximální tlak čerpadla: 20 - 22 atm.
  • Dodávka vody při volném výtlaku: 1200 - 1400 litrů
  • Váha stroje: 620 kg
  • Spotřeba při 1 hodině plného zatížení: 8 - 9 litrů

Rozměry

  • Délka: 3650mm
  • Šířka: 1550mm
  • Výška: 1250mm
  • Váha s upevněným příslušenstvím: 620kg

VW Transporter T4

V roce 1990 se objevila čtvrtá generace. Motor se poprvé přestěhoval dopředu a poháněl přední kola

2.5 TDI (2461 cm3, 102 PS) 1996-2003

Technické informace o motoru
Výkon motoru 75 kW při 3500 ot./min
Kroutící moment 250 N.m při 1900 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h------15 s.
Maximální rychlost 157 km/h
Zdvihový objem 2461 ccm
Ventily na válec 2
Technologie vstřikování Diesel direct injection
Vrtání x zdvih 81.0x95.5 mm
Přeplňování Turbo

Rozměry vozidla
Délka vozidla 4789 mm
Šířka vozidla 1840 mm
Výška vozidla 1940 mm
Rozvor 2920 mm
Spotřeba vozidla
Kombinovaná spotřeba 7.9 l/100 km
Doplňující informace vozidla
Objem nádrže 80 l
Objem zavazadlového prostoru 540 l
Pneu 195/70 R 15 S 


Škoda 105L

Typ:osobní

Motor:742.10 čtyřdobý, s rozvodem OHV, benzínový, karburační,

počet válců:4

uspořádání válců:v řadě

chlazení:kapalinové

objem:1046 ccm


vrtání:68 mm

zdvih:72 mm

kompresní stupeň:8,5

výkon:33,9 kW (46 k) při 4800 1/min

největší točivý moment:74,5 Nm

největší rychlost:130 km/h

spotřeba:7 l/100 km

jízdní dosah:přes 500 km

zrychlení z 0 na 100 km/h:23 sekund

Pohotovostní hmotnost: Š 105 L---875 Kg

Spojka:suchá, třecí, jednokotoučová, s přímím vypínáním, s ovládáním kapalinovým převodem

Zadní náprava:poháněná, kyvadlové polonápravy, neodvisle odpérovaná kola vinutými pružinami s tlumením kmitů kapalinovými teleskopickými tlumiči

Přední náprava:lichoběžníkové polonápravy s neodvisle odpérovanými koly, s vinutými pružinami, s tlumeným kmitů teleskopickými kapalinovými tlumiči, se stabilizátorem vyrovnávajícím příčné výkyvy

odpružení:vinutými pružinami z drátu kruhového profilu

Tlumiče pérování:dvojčinné, teleskopické, kapalinové

Brzdy:provozní - nožní

kapalinová, dvouokruhová, na všechna kola, přední kotoučové, zadní bubnové, čelisťové - vnitřní

parkovací :ruční mechanická, na zadní kola

Karoserie:počet míst k sezení 2 vpředu, 3 vzadu

počet dveří:4


Momentálně ve fázi lakování a renovace!!!!
Detailní práce naleznete ve složce pro veřejnost